jueves, 5 de diciembre de 2013

Tricky Tracks 003: Jerome Derradji


ESP: Jerome Derradji gestiona desde Chicago su plataforma editorial Still Music. Ahora en su séptimo año, Still ha servido como instrumento para mostrar al mundo algunos de los más frescos sonidos underground de norteamérica. Desde la música disco más cruda, pasando por el techno más refinado y parando en cada definición entre realidad y el más allá, Still Music y sus subsellos Past Due y Love For Music han encontrado un espacio donde tanto músicos recién llegados como establecidos puedan editar buena música.

En el año 2000, Derradji se muda a EEUU mientras se deja los dientes trabajando en varias tiendas de discos y distribuidoras de Chicago. En 2004 arranca Still Music. Con su hoja de ruta ha publicado música de ilustres veteranos como Rick Wilhite y Gerald Mitchell. Mientras, por otro lado, Jerome ha profundizado en géneros alternativos como los de 'Lonely Eden' de Randolph o el afrobeat político de 'Think Africa' de Seun Kuti. Stil ha publicado también los recopilatorios 'In The Dark', y más recientemente '122 BPM: The Birth Of House Music' y 'Kill Yourself Dancing'. Puedes leer su bio completa aquí. Averigua sus 5 tricky tracks debajo del bloque de texto en inglés.


ENG: Still Music is based in Chicago, and is the brainchild of Jerome Derradji. Now in its seventh year, Still Music has been instrumental in the worldwide proliferation of some of America’s freshest underground dance music. From raw disco to beautiful, refined techno, and stopping at every tempo and mood between and beyond, Still Music and its sublabels Past Due and Love For Music have found room to include artists both established and new, releasing what can only be described as good music.

He moved to the US in 2000 and cut his teeth working with various record shops and electronic music distributors in Chicago. He decided to launch Still Music in 2004. With this template set, went on to release music from veteran dance producers such as Rick Wilhite and Gerald Mitchell, while also stretching out into other genres on Randolph’s 'Lonely Eden' album and Seun Kuti’s political afrobeat on “Think Africa”. Still also dropped the 'In The Dark' and the most recent '122 BPM: The Birth Of House Music' and 'Kill Yourself Dancing' compilations. You can read his full bio here. Find below his 5 tricky tracks.


Maryann Farra & Satin Soul: Just A Little Timing
(Brunswick, 1976)


Esta canción es un auténtico misterio para mi. Es uno de mis tracks disco favoritos, maravilloso y rápido. Cada una de las veces que la he pinchado la gente ha parado literalmente de bailar. Recuerdo una fiesta en el APT en Nueva York con Danny Krivit, la puse y automáticamente se vació la pista. La versión 12" es áspera, ruidosa, te arrastra hacia el terreno de Tom Moulton.

This one is a mistery to me. It's one of my fave disco tune, fantastic and fast. Each and every time I've played this out, people literally stopped dancing. I remember a party at APT with Danny Krivit in NYC, I dropped it and cleared the floor instantly. The 12" version is rough, loud and drags on but all in a great Tom Moulton fashion.


Steve Kuhn: Something Everywhere
(ECM, 1975)


Robusta pieza latin-funk-jazzera del maestro del piano Steve Kuhn. Recuerdo una noche en el Music Box de Manchester. Después de haber pinchado house durante más o menos una hora lancé esto. Media pista se marchó, la otra mitad se quedó paralizada. Jazz rítmico super rápido, perfecto para mezclar después de temas de hi tech jazz.

Massive latin funk jazz from piano master Steve Kuhn. I remember this night at the Music Box in Manchester. I dropped this right in the middle of my set after having played a bunch of house music for an hour or so. Half the room cleared, the other half stayed and went nuts. Super fast paced jazz, perfect for mixing in some hi tech jazz right after.


Supermax: Love Machine
(Voyage Records, 1978)


He estado pinchando esta recientemente. Tenía el disco desde hacía mucho tiempo. Decelero el pitch todo lo que da para hacer que el kick suene incluso más agresivo, más lento. La gente suele perder los papeles intentando saber qué canción es. Se trata sólo de intentar desarrollar los 8 minutos con un señor cantando "Love Machine" con acento alemán.

Been playing this one lately. I've had the record for ages. I pitch the tune almost all the way down to make the kick even louder in the system and everything slower. Everytime people freak out trying to figure out what this tune is. It's just like having an 8 minutes build up on the floor with a dude singing "Love Machine" with a german accent.


Irfan: Red Giants (Original Raw)
(Still Music, 2007)


No hay vídeo de esta (encontré este snippet de Beatport). Tendrás que pillarte el vinilo.
Es una de las canciones de hi-tech jazz más épicas que conozco. Es una producción de Irfan, de Manchester. Si la gente está preparada para meterse de lleno en las profundidades, este un track único que lo partirá en la pista de baile.

No video for this one. You'll have to buy the wax.
It's the most epic hi tech jazz tune I know. It was produced by Irfan from Manchester. This is a unique track that destroys it all on a dancefloor… If your crowd is ready to go deep.


Norman Chung: F1 (Deetron Edit)
(Sino, 2007)


Épico. Recuerdo que cuando pinchaba en todas esas fiestas underground en Detroit siempre me preguntaba si debía entrar en el techno en mis sets (en esos momentos). Tengo cariñosos recuerdos del público gritando "Detroit!" cada vez que la ponía. Está canción está en otro nivel.

Epic. I remember playing all these crazy underground parties in Detroit and always wondering if I should really go techno in my set (at the time). I have fond memories of the crowd's screaming "Detroit!" each time I played it . This tune is just another level.

0 comentarios:

Publicar un comentario